Produkcja reklamy krok po kroku

produkcja reklamy

Pewnie nie każdy zdaje sobie sprawę że efekt finalny, czyli najczęściej minutowe spoty reklamowe to działanie sztabu nawet kilkudziesięciu osób a praca nad projektem trwa nierzadko kilka miesięcy. Musimy wiedzieć, że to, co widzimy a szklanym ekranie to długi proces, który zawsze zaczyna się w agencji reklamowej.

To właśnie tam powstają pierwsze pomysły i w tym przypadku również pracy tej nie można przypisać jednej osobie. Tworzy się najczęściej burze mózgu, kreatywni razem tworzą pierwsze scenariusze. Nie można tutaj nie wspomnieć o samym kontakcie z klientem – tym również zajmują się specjalnie wydzielone do tego osoby.

Kiedy powstaną pierwsze scenariusze, zawsze są one omawiane z klientem. Pamiętajmy, że to on ostatecznie zatwierdza ten jeden, najlepszy, który w jego mniemaniu najlepiej pasuje do wizerunku firmy czy też odpowiada na reklamowe potrzeby w danym momencie. Trzeba wiedzieć, że nie zawsze produkcja filmów reklamowych musi opierać się na założeniach sprzedażowych. Czasem zadaniem spotu jest po prostu przypomnienie o produkcie czy zmiana wizerunku.

Kiedy scenariusz zostaje zatwierdzony kolejnym krokiem jest znalezienie odpowiednich osób, które wystąpią w reklamie. Zauważmy, że dzisiaj nie jest koniecznym angażowanie statystów czy znanych aktorów na potrzeby realizacji spotu. Z prawie taką samą częstotliwością powstają reklamy animowane i wtedy produkcja nie odbywa się na planie, ale poprzez profesjonalne programy graficzne.

Opisując jednak standardowy spot reklamowy warto zaznaczyć, że występują w nim zawsze osoby uprzednio wybrane podczas wielogodzinnych castingów. Nadal rzadko zdarza się, że to poszczególne osoby zapraszane są wręcz do udziału w reklamie. Dzieje się tak w przypadku wielkich gwiazd jednak stoją za tym zawsze wysokobudżetowe kontrakty, na które nie każdą firmę stać.

Dzień na planie filmowym to praca żmudna aczkolwiek ciekawa – duble powtarzane są czasem kilkadziesiąt razy. To właśnie na tym etapie pracuje największy sztab ludzi, od reżysera i aktorów zaczynając a na firmie cateringowej i pomocnikach dźwiękowców kończąc.

Kiedy materiał zostaje zgrany rozpoczyna się etap montażu i post produkcji. To wtedy na przykład spot zostaje poddawany obróbce, dodawana jest muzyka i efekty specjalne. Finalny efekt to od 30 sekund do 2 minut profesjonalnego nagrania. ak kończy się produkcja reklamy.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *