Chociaż druk zostaje powoli wypierany przez media elektroniczne, to ulotki nadal są obecne w planowaniu kompleksowej strategii reklamowej. Wszystko dlatego, że ciągle wykazują wiele zalet. Z całą pewnością każdy, kto tylko stara się organizować dobry przekaz w kierunku potencjalnych odbiorców, powinien skupić swoją uwagę właśnie w stronę ulotek. Przedstawiamy największe zalety tego rodzaju reklamy.
Ulotka jest przede wszystkim tania. Sam druk to wydatek kilkuset złotych, do tego przydaje się stojak na ulotki, który też nie kosztuje więcej. To właśnie dlatego ta forma kontaktu z klientem jest doskonałym środkiem wspierającym główny przekaz reklamowy, ale nierzadko może stanowić też jedyny środek informacyjny. To zresztą rola informacyjna jest kolejną zaletą ulotki. Sami odbiorcy potwierdzają, że taka forma reklamy nie jest nachalna, więc ją w pełni akceptują. Co ważne, nie ma na niej miejsca na chwyty marketingowe, ale raczej solidną dawkę konkretnych danych. Na ulotce znajdują się informacje o firmie, jej działalności albo specjalnej promocji. Do tego podany jest adres siedziby, numer kontaktowy, ewentualnie jedno hasło, które kojarzy się z marką.
Znaczącą rolę w projektowaniu samej ulotki mają kolory, które mają przyciągać uwagę oraz czcionka. Ta musi być na tyle duża, by bez problemu móc przeczytać wszelkie informacje na małej powierzchni druku.
Warto też wspomnieć o łatwej i skutecznej dystrybucji ulotek. Stojak na ulotki ułatwia sprawę w miejscu sprzedaży, ale też na konferencjach czy targach. Ulotki mogą też roznosić hostessy, które nadal spotykają się z aprobatą odbiorców.
Jedno jest pewne, ulotki to jedna z najstarszych form reklamy i nie zapowiada się, by taki przekaz stracił swoja wartość. Reklama w formie druku jest i nadal będzie stanowić główne źródło kontaktu z potencjalnymi klientami.