Dziś to nie rozgłośnie radiowe wiodą prym, jeśli chodzi o rozpowszechnianie muzyki, ale platformy streamingowe typu Spotify, Tidal, Deezer czy YouTube Music. Promocja w Spotify to jedno z kluczowych działań, które może pomóc zwłaszcza początkującym artystom na odnalezienie się i wyznaczenie swojego miejsca w świecie muzycznym. Coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie z tego sprawę i coraz śmielej korzysta z możliwości, jakie dają platformy streamingowe w Internecie.
Najtrudniejsze są początki i nie ukrywajmy, bez odpowiedniego wsparcia, trudno będzie wyróżniać się na rynku muzycznym. Od czego jednak są agregatorzy muzyczni? Content muzyczny musi wyróżniać mocna techniczna strona, a także dobry marketing dopiero wówczas możliwa jest sprzedaż muzyki w Internecie.
Jak odnaleźć się z własną muzyką w serwisach streamingowych?
Najpopularniejsze platformy muzyczne są każdego dnia odwiedzane przez miliony ludzi na całym świecie, którzy na niewielką, miesięczną opłatą mogą słuchać do woli utworów swoich ulubionych wykonawców, a także poznawać twórczość nowych artystów. Największym wyzwaniem dla początkujących twórców jest przebicie się przez stertę muzycznych utworów i dotarcie z własnymi do jak największej liczby odbiorców. Warto wówczas rozważyć współpracę z dystrybutorem muzycznym, który zadba o jak najlepszą jakość i stronę techniczną naszych utworów oraz ich obecność we wszystkich, wartych uwagi miejscach. Nie pozwoli także, aby o nas zbyt szybko zapomniano.